لطفا چند لحظه صبر کنید ...
هوشمند سازی خانه ها ، کسب و کار ، سازمانها و اماکن عمومی

هوشمند سازی خانه ها ، کسب و کار ، سازمانها و اماکن عمومی

 

به دنبال مفهوم BMS یا  Building Management System  که به صورت جامعتر بر بحث مدیریت ساختمانها ( اداری ، تجاری و ... ) می پردازد و عمدتاً بر مفاهیمی همچون مدیریت مصرف انرژی و کاهش هزینه های نگهداری تاسیسات و تجهیزات استوار است مفهوم خانه هوشمند یا Home Smarting  بر محوریت ایجاد آرامش و آسایش برای ساکنان و به حداکثر رساندن ضریب امنیتی خانه های مسکونی تعریف میگردد .

صرف نظر از ارزش افزوده ای که پیاده سازی این سیستمها بر منازل مسکونی بوجود می آورند اهداف ارزشمندی همچون افزایش رفاه و آسایش و امنیت ساختمان ، زیبایی و دکوراسیون ساختمان ، کاهش هزینه های نگهداری به خصوص در بحث انرژی ، کنترل یکپارچه و از راه دور بر محیط خانه از طریق بستر اینترنت و ... با استفاده از این فناوریها حاصل میگردد که  به موازات پیشرفت فناوریهای نوینی همچون گوشیهای هوشمند ، سیستم عاملهای متن باز ، تبلتها ، فناوری RFID  ، ارتباطات بی سیم ، پردازش تصویر ، نمایشگرهای لمسی و ... شرکتهای بزرگی همچون گروه صنعتیABB  (شامل چندین شرکت مطرح جهان از جمله غول صنعتی Busch-Jeager آلمان ) ،  MDT  آلمان ، گروه صنعتی  AIRTEX کره جنوبی ، Zennio اسپانیا ، Siemens  ، Smart Myer و ... به طور جدی روی این فناوریها به صورت عظیم سرمایه گذاری کرده اند

پیشرفتهای بوجود آمده در علوم ارتباطات و کامپیوتر از جمله پردازنده های چند هسته ای ، نرم افزارها و سیستم عاملهای متن باز ، نمایشگرهای لمسی و فناوریهای ارتباطی بی سیم ، امروزه بحث خانه های هوشمند را به موضوعی جدی تبدیل نموده و کاهش هزینه ها ، افزایش سرعت ، پایداری و ضریب اطمینان این سیستمها را در پی داشته است .

امروزه ، در اکثر کلانشهرها از جمله تبریز شهر اولین ها ، شاهد گرایش صاحبان خانه های لوکس ، مدیران هتلها و مجتمع های اداری و تجاری در حال ساخت به استفاده از این فناوریها هستیم طوری که پیش بینی می شود در پنج سال آینده بیش از بیست درصد ساخت و سازهای جدید کلانشهر تبریز به این سیستمها مجهز شوند .

شرکت سامانه های هوشمند توتکو به عنوان یکی از شرکتهای محلی ارائه دهنده این خدمات در تمامی مراحل پیاده سازی سیستم از قبیل ارائه خدمات مشاوره ای ، بررسی امکان سنجی ، ارائه طرح اولیه فنی ، انتخاب تجهیزات و تهیه LOM  ، طرح نهایی ، تست و تحویل سیستم و به خصوص پشتیبانی طرح ، در خدمت هموطنان گرامی می باشد .