لطفا چند لحظه صبر کنید ...
استفاده مک دونالدز از RFID برای بازیابی ظروف

استفاده مک دونالدز از RFID برای بازیابی ظروف

استفاده رستوران مک دونالدز فرانسه از RFID برای بازیابی ظروف

برگرفته از سایت RFID  ژورنال

رستوران مک دونالدز فرانسه متشکل از 1500 فست فود بوده که انواع مختلف همبرگر ، سیب زمینی سرخ کرده ، میلک شیک ، سالاد ماهی و ... را در کشور فرانسه ، به بیش از 46 میلیون نفر در هرهفته در کشور فرانسه سرویس میدهد .

این شرکت با همکاری شرکت چک پوینت با هدف کاهش ضایعات ظروف یکبار مصرف اقدام به تولید ظرف یکبار مصرف با قابلیت استفاده مجدد نموده است و با کمک فناوری RFID  توانسته است روزانه هزاران فنجان ، کاسه و ظروف مورد استفاده را مجددا بازیابی و مورد استفاده قرار دهد . این دو شرکت این اقدام را در جهت برآورده کردن الزامات قانون ضد زباله فرانسه و کاهش اثرات زیست محیطی و بهداشتی و ممنوعیت پلاستیکهای یکبار مصرف و کاهش سایر بسته بندی های یکبار مصرف انجام داده و با رعایت کامل موارد ایمنی و استانداردهای بهداشتی که در آزمایشگاههای فوق العاده پیشرفته مورد بررسی قرار میگیرند اقدام به تولید ظروفی می نمایند که امکان بازیافت و استفاده را داشته باشند .

برای این منظور و با هدف فراهم نمودن امکان ردیابی طروف از فناوری RFID در فرکانس UHF  استفاده می نمایند . تگ های پسیو UHF  مقاوم در برابر حرارات و آب را به بدنه ظروف یکبار مصرف می چسبانند . در هریک از رستورانها ، فروشندگان هنگام ارسال غذا ، با استفاده از ریدر RFID  ، مشخصات ظرف ، فروشنده و خریدار را در نرم افزار ثبت و به مشتری ارسال میگردد .

پس از مصرف ، با استفاده از ریدر UHF اقدام به جستجوی کانتینرهای زباله نموده و ظروفی را که در زباله گاهها انداخته شده جمع آوری و پس از بازیافت ، مجددا به چرخه وارد می نمایند .

بخشی از چالش منحصر به فرد این پروژه نیاز به فناوری بود که بتواند به طور ایمن و قابل اعتماد در محیط تهیه غذا عمل کند. این شرکت به برچسب هایی نیاز داشت که به اندازه کافی بادوام باشند تا بتوانند پس از شستشوهای متعدد در دمای بالا به کار خود ادامه دهند و همچنین برای مواد غذایی ایمن باشند. این شرکت به طور ویژه دو نوع تگ RFID را برای استفاده در محدوده کانتینرهای قابل استفاده مجدد طراحی کرده است. یک نوع از این تگها گرد هستند که برای قالب گیری در فنجان ها، درب ها و کاسه های قابل استفاده مجدد طراحی شده استو دومی تگهایی هستند که مستقیماً در ظروف سرخ کردنی فرانسوی ادغام شده است.

برچسب‌های UHF RFID هر کدام با یک شناسه منحصربه‌فرد کدگذاری می‌شوند که به داده‌های موجود در نرم‌افزار مبتنی بر ابر Checkpoint  لینک شده اند ،این نرم افزار اطلاعات مربوط به هر مورد مانند فنجان یا درب و ... را با استفاده از ریدر RFID خوانده  و امکان گزارش گیری از انواع تگ ها را فراهم می نماید .

هر رستوران مجهز به یک دستگاه RFID دستی و یک  ریدر RFID ثابت است. کارمندان فروشگاه می توانند از ریدر دستی برای انجام شمارش موجودی یا جستجوی محصولات خاص استفاده کنند. آنها به سادگی ریدر را حمل کرده و تگ ها را می خوانند و وضعیت هر مورد را به روز می کنند.

همچنین به کارمندان یک دستگاه تبلت برای مشاهده و مدیریت موجودی انبار، تکمیل سفارش و همچنین استفاده از عملکرد ردیابی و ردیابی برای جستجوی موارد مفقود ارائه می شود.

علاوه بر این، این سیستم تعداد دفعات شستشوی ظروف قابل استفاده مجدد و همچنین زمانی که ممکن است نیاز به نگهداری یا تعویض داشته باشند را شناسایی می کند.

مک دونادز با بهره گیری از فناوری RFID این امکان را فراهم نموده است تا با آنالیز داده ها ، به صورت آنلاین موجودی انبار و نیازمندی‌های هر یک از رستورانها را شناسایی و با دقت 99 درصد برای دید و کنترل بهتر ارائه می‌دهد .