لطفا چند لحظه صبر کنید ...
راه حلهای هوشمند  RFID  در مراکز درمانی

راه حلهای هوشمند RFID در مراکز درمانی

راه حل های هوشمند RFID  در بیمارستانها و مراکز درمانی ، کلینیکها و آزمایشگاهها

امروزه مراکز درمانی از قبیل بیمارستانها ، کلینیکها ، آزمایشگاهها ، داروخانه ها ، فیزیوتراپی ها با مشکلات زیادی مواجه هستند . از کنترل تجهیزات گران قیمت پزشکی گرفته تا مواد گران قیمت مصرفی ، فرار بیمار ، کنترل نحوه مراقبتهای بیماران در دوره بستری ، همه و همه مشکلاتی هستند که فناوری RFID  توانسته است در کشورهای پیشرفته به کمک آن شتافته و موجبات کارآمدی مراکز بهدشت و درمان را فراهم نماید .

دستگاه‌های ریدر RFID سیار و ثابت  در هر سه فرکانس 125 کیلو هرتز ، فرکانس مایفر و فرکانس UHF این امکان را فراهم نموده است تا با شناسایی دستگاه‌های پزشکی، نظارت بر مصرف معرف و بهینه‌سازی مدیریت موجودی، به بهبود مراقبت و ایمنی بیمار کمک شایانی شود .

RFID اجرای راه حل های ردیابی دقیق برای دستگاه های پزشکی و فرآیندهای فردی را در محدوده درمان پزشکی امکان پذیر کرده وباعث میشود تا کلینیک ها و آزمایشگاه ها از وظایف کنترل اداری و آزمایشی متعدد رها شوند . سیستم‌های موجودی مبتنی بر RFID ذخایر فعلی مانند دارو و معرف‌ها، کیسه‌های خون و پلاسما، ابزار جراحی و  ...  را نظارت می‌کنند. زیدرهای مایفر و UHF ، مالتی پلکسرها و در بسیاری از موارد آنتن های سفارشی در کابینت ها و قفسه ها نصب می شوند که می توانند از طریق سیستم های کنترل دسترسی RFID ایمن شوند.

علاوه بر این ، سیستم‌های RFID کل زنجیره فرآیند را از شناسایی بیماران و نظارت بر وضعیت درمان گرفته تا سیستم‌های هشدار را بهینه می‌کنند. این امر موجب می شوند که بیماران از خدمات مراقبتی بهتری برخوردار گردند .

این سیستم موجب کاهش هزینه ها در ثبت سوابق بیماری میگردد طوری که با دسترسی آنلاین به سوبق بستری ، مصرف دارو و ... خطاهای انسانی به حداقل رسیده و نظارت بر درمان به نحو عالی انجام می پذیرد .  

راه حل های RFID انطباق آسان با مقررات شناسایی دستگاه منحصر به فرد (UDI) و الزامات امنیتی یا ممیزی را تضمین می کند. آنها همچنین امکان ردیابی دستگاه های پزشکی را برای مکان، وضعیت و استفاده فراهم می کنند. در دسترس بودن تجهیزات پزشکی برای ایمنی و مراقبت مطلوب از بیمار نقش اساسی دارد. سیستم‌های RFID با کارایی بالا را می‌توان برای اهدافی مانند بهینه‌سازی فرآیندهای لجستیکی مانند لجستیک تخت مورد استفاده قرار داد و در نتیجه نحوه اداره بیمارستان‌ها را بهبود بخشید.

همچنین راه حل های RFID را می توان برای موجودی مواد مصرفی و نظارت بر تاریخ انقضای معرف ها استفاده کرد. دستگاه‌های پزشکی اغلب از اجزای منفرد تشکیل شده‌اند که برای جلوگیری از عملکرد معیوب باید با یکدیگر تمیز و سازگار باشند. یک ریدر RFID نصب شده در دستگاه پزشکی می تواند مواد مصرفی را از طریق برچسب ها تشخیص داده و در صورت استفاده از مواد نادرست، زنگ هشدار را به صدا درآورد. همچنین می‌توان معرف‌ها را به‌طور خودکار برای حداکثر ایمنی در طول درمان، با ارسال یک هشدار از طریق سیستم کمی قبل از تاریخ انقضا، بررسی کرد..

استفاده از سیستم های کنترل دسترسی در بیمارستانها که اغلب از فناوری RFID بهره مندگردیده اند موجبات کنترل حرکت بیماران را فراهم نموده و شرایطی را فراهم می نمایند تا کادر درمانی با خیالی آسوده بر خدماتی که به بیمارانارائه می نمایند متمرکز شوند .