لطفا چند لحظه صبر کنید ...
فناوری RFID UHF در وصول عوارض الکترونیکی

فناوری RFID UHF در وصول عوارض الکترونیکی

فناوری RFID UHF در وصول عوارض الکترونیکی

مشکلات عدیده ای که در پایانه های وصول عوارض وجود دارند از قبیل ترافیک ، هزینه های پرسنلی در 24 ساعت روز ، نحوه پرداخت عوارض و ... با استفاده از فناوری RFID  به طور کامل مرتفع گردیده اند . این فرآیندها که  به عنوان فرآیندهای تسریع شده در Toll Plazas مطرح می شوند قابلیت اطمینان ایستگاههای عوارضی را به نحو چشمگیری افزایش می دهند و با حداکثر راحتی برای کاربران ، توان عملیاتی در سیستم های عوارض را بهبود می بخشند . این سیستمها  مجموعه جامعی از واحدهای کنترل مانع ( راهبندها ) ، سنسورها و چشم های الکترونیکی ، ریدرهای  RFID و پایانه های پرداخت بدون تماس را ارائه می دهند طوری که به لطف اجزای قدرتمند UHF ، در مبادی عوارضی شناسائی بدون خطا و روان اتفاق می افتد .

با استفاده از این فناوری ،  وسایل نقلیه می توانند با سرعت بالا از گیت های تردد عبور کنند و بر جریان ترافیک تأثیری نداشته باشند. هزینه های عملیاتی نیز به طور قابل توجهی کمتر می شود . ریدرهای UHF به لطف محدوده خواندن طولانی خود، شناسایی بدون خطا را تضمین کرده و فرستنده‌ای که عملکردهای امنیتی آن فرستنده‌های شبیه‌سازی شده را شناسایی و مسدود می‌کند به طور موثر از تقلب جلوگیری می‌کند.

همچنین در یک ایستگاه عوارضی ، فرآیند پرداخت بیشتر وقت را در عوارضی می گیرد. در این سیستم ، با استفاده از پرداخت بدون تماس ، فرآیند را کوتاه می کند، توان خودرو را افزایش می دهد و موجب رضایت مشتری می گردد .

برای اطمینان از اینکه همه داده‌ها همیشه امن هستند و از تقلب و سوء استفاده محافظت می‌شوند، از آخرین استانداردهای رمزگذاری استفاده می شود . ریدرها و فرستنده های RFID صحت خود را با استفاده از احراز هویت رمزنگاری دائمی تأیید می کنند.

در واقع فناوری RFID که در فرکانسهای گیگا هرتز  UHF عمل می کند از آنتن های برد بلند UHF - که معمولا از فاصله 12 متری اقدام با خواندن تگ ها می نمایند - استفاده  می نماید  و این آنتن ها پس از شناسائی تگ های RFID ، شناسه منحصر بفرد آن تگ  را - که مربوط به یک خودروی از قبل تعریف شده است -  به سیستم اکسس کنترل ارسال می نمایند و اکسس کنترل  فرمان لازم را برای ثبت مشخصات خودرو و زمان عبور از گیت به سامانه مرکزی صادر می نماید و سامانه مرکزی نیز اقدام به کسر هزینه لازم از حساب کاربری ، ارسال صورت حساب به کاربر و ... می نماید .

در این سیستم نقش اکسس کنترل حیاتی بوده و تگ های شناسایی شده از طریق پورت وایگند آنتن  UHF به اکسس کنترل انتقال و اکسس کنترل نیز به نوبه خود از طریق پروتکل TCP/IP  به سامانه مرکزی انتقال داده را انجام میدهد .