لطفا چند لحظه صبر کنید ...
عوامل موثر در آینده صنعت امنیت و هویت :

عوامل موثر در آینده صنعت امنیت و هویت :

شرکت HID Global به عنوان یک شرکت پیشتاز در صنعت تشخیص هویت در سطح جهانی ، با تحقیقات وسیع در بازار و نظر سنجی از مشتریان اقدام به شناسایی عوامل کلیدی ، رویدادهای مخرب و تقاضای آینده بازار صنعت امنیت نموده است . این شرکت با چندین دهه تجربه در زمینه محافظت از هویت فیزیکی و دیجیتالی افراد، مکان ها و اشیاء جهان، در موقعیتی منحصر به فرد هفت موضوع زیر را  بر صنعت امنیت آینده تاثیر گذار تشخیص داده است :

مشکلات زنجیره تامین

حل مسائل و مشکلات مربوط به زنجیره تامین از قبیل کمبود نیمه هادی ها، تنگناهای لجستیک جهانی و افزایش هزینه های مربوطه به تولید تمام المانهای اکسس کنترل از ریدرها  و پانل های اکسس کنترل گرفته تا حسگرها و آشکارسازها و چگونگی مواجه با این مشکلات نقش اول را در بازار صنعت امنیت خواهد داشت .

پایداری

تمرکز بر راه‌حل‌های دیجیتال ، از جمله فن‌آوری‌های  مربوط به تلفن همراه و تجهیزات چند کاربردی که ردپای صنعت را کاهش می‌دهند، تامین‌کنندگان را به سمت افزایش تمرکز بر پایداری رشد سوق خواهد داد . امروزه کاربران نهایی خواستار همکاری با تامین کنندگانی هستند که پایداری را سنگ بنای تصمیمات و عملیات تجاری خود قرار می دهند

SaaS-Delivered Identities: 

تحول دیجیتال موجب استقرار سیستمهای کنترل دسترسی ابری و مدل‌های خدماتی گردیده  و فرصت‌هایی برای مدیریت کنترل دسترسی برای برنامه‌ها، دارایی‌های فیزیکی و داده‌ها فراهم کرده و  روشهای جدید احراز هویت یکپارچه و قابل اعتماد را امکان‌پذیر می‌سازدبرای آینده کوتاه مدت ،  هویت های ارائه شده توسط SaaS نه تنها به یک هنجار، بلکه به انتظار تبدیل می شوند.

شناسه های دیجیتال

امروزه و همچنین در آینده ، خدمات الکترونیکی نقشی حیاتی در سازمان‌دهی تامین‌کنندگان بازی می نماید . مقبولیت فناوریهای مربوط به پرداخت الکترونیکی از جمله کیف پول دیجیتال در بالاترین سطح خود قرار دارد و شرکت‌های بزرگ فناوری در حال افزایش قابلیت‌های جدید اعتبار سنجی به اپلیکیشن ها و برنامه‌های خود هستند شرکت ها و دولت ها زیرساخت های جدیدی را برای پشتیبانی از تراکنش های دیجیتال اضافه کرده و رقابت سختی را برای پیشی گرفتن شناسه‌های دیجیتالی از شناسه‌های فیزیکی بوجود آورده اند .

آینده کار

مدل‌های کاری ترکیبی ، شامل کار حضوری و دورکاری امروزه معمول گردیده است و شرکتها در تلاشند  محیط امنی را برای کسانی که به دفتر بازمی‌گردند تضمین کنند . مدیریت هویت و دسترسی ایمن برای کسانی که از راه دور کار می کنند بهترین شیوه هایی هستند که سازمانها را قادر می سازد تا با استفاده از راه‌حل‌های بدون لمس، محیط‌های سالم و ایمن را در محل کار تضمین نمایند ، راه‌حل‌های احراز هویت چند عاملی در مرکز برنامه‌های از راه دور قرار دارند.

بیومتریک بدون تماس

استفاده از تجهیزات بیومتریک در سیستم های اکسس کنترل ، در حال حاضر به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد . این فناوری که به وفور برای ایمن کردن یک دستگاه تلفن همراه، ایمن کردن گواهینامه رانندگی یا سایر شناسه های دولتی و ... مورد استفاده قرار می گیرد همراه با راه‌حل‌های مدیریت هویت مبتنی بر ابر، رشد بسیار سریع‌تری داشته است نقش امنیت در ارائه فناوری بیومتریک که احراز هویت ایمن و غیر قابل تقلب را ممکن می‌سازد و از حریم خصوصی داده‌ها محافظت می‌کند، در بخش‌های مختلف اقتصاد در حال ظهور است.

فناوری داده

 ترکیبی از فناوری‌های اینترنت اشیا ، ابر و موبایل به‌طور پیوسته موجب تحول دیجیتال در صنعت امنیت و هویت گردیده و  حفظ تعادل در برابر تهدیدات جدید سایبری فیزیکی و الکترونیکی ، اهمیت فناوری داده را بیش از پیش نموده است چرا که فناوری تلاش می کند تا موضوع کاهش خطر و پیشگیری را به پیش‌بینی و دفع تهدید تبدیل نماید .   امروزه و در آینده  فناوری خواهد توانست با استفاده از  هوش مصنوعی (AI) و یادگیری ماشینی (ML)   راه حل‌های هویتی قابل اعتماد را با عملکرد دقیق و امن به کلیه تجهیزات حفاظت الکترونیکی هدیه نماید .

نتیجه گیری :

کلیه تجهیزات تولیدی در زمینه حفاظت الکترونیکی از قبیل گیت های تردد ورود خروج ، دستگاههای حضور غیاب و اکسس کنترل ، قفل های کمدی و قفل های هوشمند دیجیتالی ، تجهیزات بازرسی بدنی ، راهبندها ، سیستم های نظارت تصویری هوشمند و ... که با استفاده از علائم حیاتی مانند تشخیص چهره ، تسخیص کف دست و یا تشخیص اثر انگشت اقدام به شناسائی هویت افراد و اشیا و مکانها می نمایند در کنار سایر فناوریهای تشخیص علائم غیر حیاتی مانند فناوری RFID در هر سه فرکانس 125 کیلو هرتز ، مایفر و  UHF  ، فناوری NFC ، فناوزی بارکد و ... همه و همه در آینده سه رویکرد اساسی خواهند داشت که شامل استفاده از فناوری ابری ، استفاده از فناوری موبایل و استفاده از فناوری اینترنت اشیا خواهند بود .

نگرانیهای هفتگانه ذکر شده در بالا به کمک علم و فناوری مرتفع خواهد شد طوری که هویت منحصر به فرد افراد و اشیا در هر نقطه ای از جهان قابل تشخیص گردیده و خطاها و تقلب های هویتی به سمت صفر گرایش خواهند نمود .