لطفا چند لحظه صبر کنید ...
فناوری جدید تگ RFID کاغذی بدون تراشه

فناوری جدید تگ RFID کاغذی بدون تراشه

 

برچسب کاغذی جدید RFID به دلیل عدم استفاده از تراشه و فلز، سازگار با محیط زیست است. این فناوری که توسط یک شرکت دانش بنیان در کالج سلطنتی هنر لندن به نام PulpaTronics  در حال تولید می باشد توانسته است برچسب RFID کاغذی بدون تراشه را با استفاده از آنتنی که مبتنی بر کربن است تولید نماید . در این روش هرگونه فلزی حذف شده و برچسب پسیو بین 1 تا 4 گیگا هرتز به ریدرها ارسال میگردد . این محصول کاملاً قابل بازیافت بوده و به علت کاغذی بودن سازگار با محیط زیست می باشد .

شرکت تولید کننده این محصولات اعلام نموده است که تگ های تولیدی با این روش ، انتشار دی اکسید کربن را تا 70 درصد در مقایسه با تک های استاندارد RFID کاهش می دهد و در عین حال قیمت مونتاژ مربوطه را به نصف کاهش می دهد.

در زیر به برخی از قابلیتها و مزایای این نوع تگها اشاره میگردد :

سازگاری با محیط زیست :

تگهای RFID معمولی که امروزه میلیاردها مورد استفاده قرار می‌گیرند، ذاتاً همراه با موادی هستند که به جریان زباله ختم می‌شوند. اگرچه اکثر قسمت‌های تگ قابل بازیافت هستند، اما لازم است اجزای آن از هم جدا شوند که از نظر مالی مقرون به صرفه نیست. یکی از تفاوت های بزرگ این محصولات این است که برچسب با بازیافت کاغذ موجود سازگار است

 

استفاده از لیزر به عنوان آنتن :

فرآیند PulpaTronics تنها از خود کاغذ و یک لیزر برای ساخت آنتن خود استفاده می کند. البته مفهوم تگ های RFID  بدون تراشه ، مفهوم جدیدی نیست و همچنین آنتن غیر فلزی مبتنی بر لیزر که این شرکت در تگ های جدید خود استفاده می کند روش جدیدی نمی باشد . آنچه جدید است این است که این فناوری شامل یک لایه کاغذ ساده ، بدون چسب و یک علامت لیزری است که به عنوان آنتن عمل می کند. کاغذ بستری است که حاوی کربن بوده و وقتی لیزر با کاغذ تماس پیدا می کند ساختار شیمیایی کاغذ را تغییر می دهد. این بدان معناست که لیزر یک مدار کربنیزه و رسانا را مستقیماً روی کاغذ ایجاد می کند.

محصول پالپاترونیکس

این شرکت برای حذف تراشه هایی که از سیلیکون ساخته شده بودند مجبور بودند از روشی متفاوت برای ذخیره شناسه منحصر بفرد تگ استفاده نمایند . آنها به جای رمزگذاری یک شماره شناسه تگ منحصر بفرد بر روی تراشه RFID ، مکانیزمی را ایجاد کردند که در آن یک الگوی هندسی منحصر به فرد، از طریق لیزر، روی هر تگ اعمال شده و یک فرآیند خواندن و رمزگشایی متفاوت برای استخراج این اطلاعات از سیگنال رادیویی آنتن  را ابداع نموده اند .

ماژول های خواندن برای تنظیمات دنیای واقعی

تگ های کاغذی بدون تراشه از فرکانس متفاوتی نسبت به تگ های UHF RFID استفاده می کنند لذا برچسب‌های بدون تراشه به ریدرهای  UHF پاسخ نمی‌دهند  برای حل این مشکل ، آنها توانسته اند از ماژولهایی استفاده کنند که تگ های PulpaTronics  را به طور همزمان با تگ های UHF RFID مورد تطبیق قرار دهند.

 پایین نگه داشتن قیمت

به طور سنتی  تولید تراشه گران‌ترین بخش تولید تگ است . در این روش فرآیند تولید کوتاه‌تر شده و هزینه‌های حمل و نقل کمتری نیز دارد البته تگ‌های بدون تراشه نسبت به تگ‌های UHF دامنه خواندن کوتاه‌تری دارند و با سرعت تگ‌های سنتی، به ویژه در محیط‌های متراکم، پاسخ نمی‌دهند

لایه های کمتر

در حالی که بیشتر تگ های RFID به طور متوسط ​​به شش لایه نیاز دارند، نسخه PulpaTronics را می توان با  تعداد لایه های کمتر تولید نمود . این شرکت این فناوری را در یک محیط آزمایشگاهی در کالج امپریال لندن تایید کرده و اکنون در حال کار برای بهبود روش تولیدی می باشد .