لطفا چند لحظه صبر کنید ...
همه چیز در باره قفل های کمدی باشگاهی - استخری

همه چیز در باره قفل های کمدی باشگاهی - استخری

قفل های کمدی و انواع آن:

از زمانهای خیلی دور، قفل های کمدی به منظور حفظ و صیانت از وسایل شخصی ارزشمند در مکانهای خصوصی و یا عمومی مورد استفاده قرار می گرفت و در حال حاضر هم در کل دنیا استفاده از کمدها، با بهره گیری از انواع قفل ها امن گردیده و از سرقت محافظت می شود.

با توجه به نوع کاربرد و نوع مکان مورد استفاده از نظر عمومی و یا اختصاصی بودن و نیز نوع جنس کمد از قبیل چوب، فلز و ...، قفل های کمدی مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. در قفل های قدیمی می توان قفل تک پله، قفل دو پله، قفل ام دی اف و قفل فایل را نام برد.

در مکان های عمومی مانند استخرها، باشگاههای ورزشی، خوابگاه ها، زندان ها، پادگان ها و ...، علاوه بر موارد ذکر شده مانند جنس کمد، یکی از پارامترهای مهم در انتخاب نوع قفل، امنیت آن می باشد که هر چقدر وسایل شخصی مورد استفاده در کمد با ارزشتر باشد به همان میزان امنیت قفل باید بیشتر در نظر گرفته شود.

 انواع قفل کمدی:

صرف نظر از نوع، جنس کمد و نیز اندازه و ابعاد کمد و ضریب اهمیت و امنیت محتوای داخل کمد ، قفل های کمدی در انواع مختلف به بازار ارائه می گردند که هر کدام از آنها با توجه به کارایی، قیمت، ضریب امنیت و ... دارای مزایا و معایبی نسبت به دیگری می باشند. در ادامه این مقاله به تقسیم بندی قفل های کمدی و محل کاربرد آنها اشاره می گردد:

1– قفل های کمدی مکانیکی:

این نوع قفل ها ، قفلهای ساده ای هستند که با استفاده از یک کلید باز و بسته می شوند .

قفل کمد مکانیکی در مدلهای مختلف مانند قفل های کمدی مکانیکی یک پله، قفل های کمدی مکانیکی دو پله و ... وجود دارند. قفل های کمدی تک پله که تنها یک زبانه دارند و با عنوان قفل 808 شناخته می شوند  اغلب در کمدهای چوبی با ضخامت 16 میلیمتر و کمدهای فلزی استفاده می شوند. این قفل ها غالبا دارای امنیت قابل توجهی نمی باشند و برای استفاده در مکان هایی که نیازمند امنیت بیشتری است توصیه نمی شود.

قفل کمدی مکانیکی - قفل 808

قفل کمدی معروف به 808

مزایا و معایب قفل کمدی مکانیکی:

سادگی و کارایی، قیمت ارزان، عدم وابستگی به برق یا باطری، مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی مختلف و استفاده آسان از مزایای قفل های مکانیکی می باشد اما در مقابل عدم امکان تنظیم دسترسی، ریسک گم شدن کلید، عدم امکان اطمینان از وضعیت قفل، عدم داشتن فناوری پیشرفته، عدم امکان زمان بندی و گزارش گیری، آسیب پذیری در مقابل ضربه و مهمتر از همه امنیت پایین آن از معایب بزرگ قفلهای کمدی مکانیکی به شمار می رود.

قفل فایل

قفل کمدی فایل

 2– قفل های کمدی الکترونیکی (دیجیتالی):

مشاهده توضیحات بیشتر در خصوص قفل های کمدی دیجیتالی 

ساختار این نوع از قفل ها، الکترونیکی بوده به همین خاطر قفل دیجیتالی هم نامیده می شوند و داخل آنها یک تراشه کوچک الکترونیکی قرار داده می شود. این قفل ها با استفاده از فناوری های تشخیص علائم حیاتی مانند اثر انگشت، تشخیص چهره یا کف دست و یا با استفاده از فناوری های تشخیص غیر حیاتی مانند فناوری RFID ، فناوری NFC، فناوری ریموت کنترل، رمز، اپلیکیشن های نرم افزاری تحت ویندوز و موبایل و ... جهت شناسایی افراد و باز کردن قفل ها مورد استفاده قرار می گیرند.

قیمت و خرید انواع قفل الکترونیکی و دیجیتالی

مزایای استفاده از قفل های الکترونیکی

به طور کلی در همه انواع قفل های کمدی الکترونیکی مزیت هایی همچون:

  • ضریب حفاظت و امنیت بالا
  • کاربری آسان
  • ظاهر زیبا
  • عدم نیاز به کلید یا کارت
  • امکان مدیریت دسترسی و تعریف سطح دسترسی
  • امکان ثبت زمانهای باز و بسته شدن قفل
  • اخذ گزارشات مدیریتی

و در مدلهای پیشرفته تر امکان اتصال به سیستم های هوشمند و کنترل از طریق اینترنت وجود دارد. از معایب آن می توان قیمت بالا، داشتن نیاز به تخصص و نصب و راه اندازی نسبتا سخت، نیاز به منبع تغذیه از قبیل برق یا باطری و ... را نام برد .

قفل کمدی الکترونیکی باشگاهی با مچ بند RFID

متداولترین ترین قفل های کمدی با تشخیص علائم غیر حیاتی ، قفلهای کمدی کارتی یا RFID هستند که امروزه در سطح وسیعی در قفلهای کمدی استخری ، قفلهای کمدی باشگاهی ، کتابخانه ها ، خوابگاهها و ... مورد استفاده قرار می گیرند . کاربرد عمده این نوع قفلها ، اعتباری کردن فرآیند پرداخت و حذف پرداخت پول نقد از مشتریان باشگاهها و مجموعه های ورزشی باشگاهی میباشد  که به طور مفصل در زیر بدان پرداخته شده است .

نوع دیگری از قفلهای کمدی الکترونیکی ، قفلهای کمدی اثر انگشتی می باشند که از نوع قفلهای تشخیص با علایم حیاتی محسوب می شوند . این نوع قفلها عمدتاً در ادارات و سازمانها و مکانهایی که افراد ثابت بوده و از بابت دسترسی غیر مجاز افراد نگرانی وجود داشته باشد مورد استفاده قرار می گیرند . این نوع قفلها به عنوان یک فناوری پیشرفته در حوزه امنیت به شمار نی روند تا دسترسی به محتویات کمد را با اطمینان و سهولت بیشتری کنترل نمایند . این نوع قفلها که از فناوری بیومتریک برای شناسائی و احراز هویت فرد استفاده می کنند در علاوه بر مزایای ذکر شده برای قفلهای الکترونیکی  ، دارای ویژگیهای ممتازی همچون عدم نیاز به کارت یا کلید ، عدم امکان سرقت کارت یا کلید ، سهولت در استفاده می باشند و در مدلهای هوشمند این نوع قفلهای بیومتریک نیز قابلیتهای دیگری همچون ثبت زمان ورود و خروج و امکان گزارش گیری ، امکان اعمال محدودیت دسترسی برای زمانهای مشخص و ... وجود دارند .

قفل کمدی باشگاهی استخری اثر انگشتی مدل Finger

قفل های کمدی الکترونیکی دارای صفحه کلید یا رمزی نیز نوع دیگری از قفلهای الکترونیکی هستند که فرد با وارد کردن رمز یا پسورد متعلق به خود اقدام به باز کردن درب کمد می نماید . این قفلها معمولا دارای صفحه کلید لمسی یا فشاری و نیز صفحه نماشگر می باشند . از ویژگیهای این نوع قفلها میتوان به مواردی از قبیل امکان تعریف کد پین مخصوص برای هر فرد ،  امکان تنظیم چند کد و نیز در مدلهای پیشرفته تر امکان اعمال محدودیت در تعداد تلاشهای ناکام برای ورود ، ثبت زمان ورود و خروج افراد و امکان گزارش گیری ، امکان اتصال به سیستمهای هوشمند و اینترنت ، سهولت در تغییر کد و ... را نام برد .

 پ - قفل های کمدی هوشمند :

در قفلهای کمدی هوشمند ، قابلیتهای بالائی از قبیل اتصال به اینترنت و کنترل از طریق اپلیکیشن از راه دور ، قابلیت تشخص حرکت ، قابلیت تشخیص هوشمند سرقت و به صدا در آمدن آژیر و ... تعبیه میگردد . این نوع از قفلها بیشتر در مکانهای لاکچری و مهم که دارای مشتریان ثابت هستند بکار رفته میشوند .

 ت – قفل های مغناطیسی :

برای مشاهده انواع قفل های برقی و مزایای آنها اینجا کلیک فرمائید 

این نوع از قفلها در اشکال مختلف  مانند قفلهای مقابل برقی ، قفلهای مگنتی ، قفلهای شفتی که شرح جامع آن در اینجا ذکر گردیده است با لمس کلید و یا با استفاده از یک اکسس کنترل باز میشوند که توضیحات کامل آنها در اینجا بیان گردیده است .

 توضیحاتی مختصر در مورد جنس قفلهای کمدی الکترونیکی :

امروزه در قفلهای مدرن و پیشرفته ، جنس قفل با توجه به نوع کاربرد قفل و همچنین پارامترهایی مانند قیمت و اندازه و ... اهمیت خاصی پیدا کرده است به عنوان مثال در یک مجموعه آبی یا استخر ، معمولا قفل کمدی را از جنس استیل ، پلاستیک و یا شیشه انتخاب می کنند تا دچار زنگ زدگی ناشی از بخار موجود در استخر نشود . بدیهی است قفل های کمدی تمام استیل نسبت به قفل های کمدی پلاستیکی شیک تر و دارای استحکام بیشتر بوده و قیمت بالاتری نیز داراند . استفاده از آلیاژهای ضد زنگ و سبک مانند کروم که هم سبک بوده و هم  قیمت مناسبتری دارند بهترین گزینه برای انتخاب قفل کمدی مورد نیاز خواهد بود . البته در غالب این قفلهای کمدی از متریال های ترکیبی و متنوع هم برای کاهش هزینه و هم برای زیبا سازی استفاده میگردد .

 متداولترین نوع قفل های کمدی در مکانهای عمومی :

در اغلب مکانهای عمومی بخصوص در استخرها و باشگاههای ورزشی ، قفلهای کمدی از فناوری RFID بهره میگیرند .همانطوریکه در بالا ذکر گردید  این نوع از  قفلهای کمدی ، قفلهای کمدی الکترونیکی هستند که دارای تراشه الکترونیکی بوده و از انواع تگ های RFID  که در اشکال مختلف مانند کارت هوشمند ، مچ بند استخری یا دستبند باشگاهی ، جا سوئیچی ، تگ سکه ای برای هر قفل مورد استفاده قرار می گیرند . این تگ های RFID  در دو فرکانس 125 کیلوهرتز به نام RM و فرکانس 13.56 مگاهرتز به نام مایفر به بازار ارائه می شوند .

استفاده از این فناوری در غالب شرکتهای ارائه دهنده خدمات و شرکتهای کسب و کار ، یک مزیت بزرگ به همراه دارد که عبارت است از حذف پول نقد از فرآیند مدیریت مجموعه تحت مدیریت .

این فناوری علاوه بر قفل های کمدی استخرها و باشگاهها ، امروزه  به وفور در  هتل ها ، مترو ، رستورانهای زنجیره ای مورد استفاده قرار می گیرند که در این حالت با استفاده از دستبندهای RFID  و کارت هوشمند برای مشتریان اعتبار  تعریف کرده و جایگزین پول نقد می شوند  که این امر علاوه بر اینکه زمان انتظار مشتری را به اندازه قابل توجهی کاهش میدهد  ، مزایای قابل توچه دیگری را در ارائه خدمات مطلوب به مشتریان و رضایتمندی آنها به همراه داشته است  که در زیر به برخی از این مزایا  می پردازیم :

الف – شفافیت و دریافت سریعتر حق عضویت :

اولین مزیت استفاده از فناوری RFID ، سرعت تراکنش ها می باشد . در این روش مشتری با توجه به خدمات مورد علاقه خود یک بار به صورت الکترونیکی اقدام به پرداخت حق عضویت خود نموده و با توجه به تعداد جلسات پرداخت شده ، فقط کافیست در مراجعات بعدی مچ بند یا دستبند خود را به دستگاه ریدر نشان داده تا پس از ثبت ، صورت حساب خود را به صورت نرم افزاری دریافت نماید .

ب – جلوگیری از تقلب :

در این روش ، مشتریان  به‌جای حمل پول نقد یا کارت اعتباری ،  وجوه را روی مچ‌بند خود قرار می‌دهند و خطر سرقت یا گم شدن را کاهش می‌دهند. علاوه بر این، مدیران کسب و کار می توانند مچ بندهای RFID گم شده را غیرفعال کنند یا در صورت یافتن دوباره آنها را دوباره فعال کنند و خطر سرقت وجوهی که متعلق به آنها نیست را به میزان زیادی کاهش دهند.

پ -  امکان مدیریت و کنترل دسترسی

در چنین فرآیندهایی ، تگ‌های RFID که به شکل مچ‌بند ارائه می شوند ، می‌توانند تفاوت زیادی در کنترل دسترسی در رویدادها ایجاد کنند. برخلاف فناوری بارکد  ، مچ‌بند‌های RFID امکان کنترل اعتبارات مشتریان  را در زمان واقعی فراهم می‌کنند و به طور قابل‌توجهی صف‌ها را سرعت می‌بخشند و کیفیت ارائه خدمات را بهبود می‌بخشند. استفاده از فناوری  RFID جایگزینی سریع، ایمن و دیجیتالی برای روش‌های سنتی برای ورود  از درب می باشند . .

ت – ثبت وقایع و ذخیره داده ها :

آنچه که در این روش بیش از هر چیزی اهمیت دارد این است که داده های تولید شده از سیستم های RFID در قالب نرم افزاری جمع آوری و ذخیره می شوند و به راحتی برای مدیران مجموعه های کسب و کار  قابل دسترسی هستند. این ذخیره‌سازی دیجیتالی داده‌ها را قادر می‌سازد تا به طور مؤثر سازماندهی و تجزیه و تحلیل شوند و مدیران مربوطه حجم وسیعی از  داده‌های خام را برای بررسی رفتار و علائق مشتریان خود مورد کنکاش قرار دهند تا بر اساس نوع رفتار مشتریان اقدام به سیاست گذاری و برنامه ریزی نمایند .

ث – افزایش سود آوری با مدیریت علمی و صحیح مجموعه :

پیاده سازی RFID در کسب و کار ، نه تنها برای مشتریان مفید و لذت بخش است بلکه برای مدیران کسب و کار به عنوان یک ارائه دهنده خدمات  نیز مفید است. بر اساس بررسی های انجام گرفته ، استفاده از مچ بندهای  RFID  باعث میشود تا مشتریان سریعتر و  بیشتر هزینه نمایند و با به اشتراک گذاشتن تجربه خود ، مشتریان بیشتری را جذب نمایند .

جمع بندی : در یک باشگاه ورزشی یا استخر ، استفاده از فناوری  RFID که با خرید و استقرار قفل های کمدی الکترونیکی و نیز سایر سیستمهای کنترل دسترسی از قبیل گیت تردد باشگاهی یا گیت تردد استخری و ریدرهای RFID  و جعبه های امانت RFID  ، تجهیزات مربوط به بوفه الکترونیکی و سایر سیستمهای اکسس کنترل فراهم میگردد باعث میگردد تا  مدیریت هوشمندانه  را برای کسب و کار خود داشته باشیم .

 رزومه کاری شرکت سامانه های هوشمند توتکو در زمینه پیاده سازی قفلهای کمدی الکترونیکی لیست مشتریان و رزومه کاری :

شرکت سامانه های هوسمند توتکو از سال 1394 وارد عرصه تامین و نصب و راه اندازی قفل های کمدی باشگاهی و استخری گردیده است که به شکر و عنایت الهی این شرکت تواننسته است بهترین و مرغوبترین قفل های کمدی الکترونیکی را فناوری RFID در در سراسر کشور پیاده سازی نماید که در زیر به برخی از آنها اشاره میگردد :

- تامین و نصب و راه اندازی قفلهای کمدی الکترونیکی استخر سینای شهرستان مرند 

- تامین و نصب و راه اندازی قفلهای کمدی الکترونیکی مجتمع آبی هلیای تبریز

- تامین و نصب و راه اندازی قفلهای کمدی الکترونیکی استخر دلفین تبریز

- تامین و نصب و راه اندازی قفلهای کمدی الکترونیکی استخر توانیر واقع در کوی ولیعصر تبریز  

- تامین و نصب و راه اندازی قفلهای کمدی الکترونیکی مجتمع آبی شهید کشوری تهران 

- تامین و نصب و راه اندازی قفلهای کمدی الکترونیکی استخر صدرای تبریز 

- تامین قفلهای کمدی الکترونیکی مجتمع آبی سینای شهرستان مرند 

- تامین و نصب و راه اندازی قفلهای کمدی الکترونیکی مجتمع آبی سینای شهرستان مرند 

تهیه مج بندی استخری مجموعه آبی دانشگاه آزاد نیشابور

 

کلمات کلیدی : قفل کمدی  استخری -  قفل کمدی باشگاهی – دستبد استخری – مچ بند استخری – دستبد باشگاهی – دستبند استخری – دستبند فنری – دستبند سیلیکونی - قفل کمدی استخری آنلاین - قفل کمدی استخری آفلاین - قفل کمدی استخری کارتی - قفل های استخری / کمدی دستبند دار - قفل های استخری کمدی کدینگ - قفل های استخری کمدی اثر انگشتی - قفل های استخری کمدی با قابلیت تشخیص چهره - و قفل های استخری / کمدی با انواع حالات ترکیبی